sobota, 3. februar 2018

DRUGI DEL ŠVEDSKE 27.06.--08.07. 2013 320 km.


DRUGI DEL ŠVEDSKE 27.06.--08.07. 2013 320 km.


                   
                           OD  SMÄLANDSSTENARJA DO MALMÖ
                        Tja sva potovala Celovec- Dunaj - Kopenhagen- z letalom.
                        Do Smälandsstenarja sva nadaljevala z vlakom.
                        Nazaj domov Malmö- Kopenhagen z vlakom.
                        Kopenhagen- Dunaj- Celovec z letalom.
                 Domače letališče sva izkoristila in večer pred odhodom oddala nahrbtnika na letališču, tako na dan odhoda, nisva imela skrbi z večjo prtljago. Polet do Dunaja je trajal pol ure. Letela sva s "propelerskim" letalom.
Polet, Dunaj- Kopenhagen, traja eno uro več. To letalo je bilo večje in tudi bolj polno potnikov. Na letališču se spustiva na Metro in v slabi uri se že voziva proti Halmstadu.
Tale vožnja je trajala dve uri. Na vožnjo proti Smälandsstenarju pa sva čakala štiri ure. Tukaj je padla tudi odločitev, da tisti dan ne bova pričela s hojo. Od lanskega leta , nama poznanem mestu , najameva hotelsko sobo.
Malo se tudi sprehodiva, za spanje je bilo še prehitro. S hrano napolniva nahrbtnika, ko napoči večer, seveda je še svetlo, midva leževa k počitku, z mislimi kolikokrat bova tako udobno spala.
                                                  Petek 28.06.2013 od Smälandsstenarja do Knallalta 44 km.
        V petek se je začelo zares. Vstala sva zgodaj ob 5 uri, se stuširala ( kdaj bo to zopet mogoče?) zajtrk sva si izgovorila za 6 uro. Pri zajtrku poskrbiva za pijačo za na pot. Sedaj je nahrbtnik že dosti težji. S hojo pričneva 6.30h.
Pot sva imela naštudirano že lansko leto, zato sva se vrnila kos poti, potem pa čez most reke Nissan in po levem bregu reke. Po nekaj kilometrih se ločimo , kasneje se zopet zbližamo. Tako smo se "družili" okrog 15 km potem pa Nissan nadaljuje svojo pot proti Halmstadu,
kjer se izlije v morje. Cesta po kateri sva hodila je bila nekaj časa makadamska vejči, del pa asfaltna toda z zelo malo prometa. Srečevala sva zelo malo hiš določene vasi so sestavljale tri do pet hiš, nekaj jih je bilo tudi zapuščenih, največ pa je bilo kmetij, ki imajo svoje konje. Hodila sva skozi kraje,Baarp, Langaryd, Häknaryd, Sjögarden, Gassbo, Gullanabba, Hallaböke, Femsjo- tukaj so bila edina prenočišča. Od zgoraj napisanih imen so tudi področja krajev skozi katera sva hodila.Prišla sva že naprej, po posvetovanju domačinov sva se vrnila nazaj do Penzijona
, kjer bi lahko prenočila, na kraju se je izkazalo, da bova spala v šotoru, večerja pa bo iz nahrbtnika, lastniki so bili namreč na dopustu. Šotor sva postavila na terasi, z vodo pa sva se oskrbela pri sosedih. Da sva šotor postavila pod streho , se je hitro postavila za pravilno saj je pričelo deževati.
                            Sobota 29.06.2013 od Knallalt do Simlängdalena 21 km.
       V šotoru sva dobro prespala noč.Ponoči je pogosto deževalo. Zjutraj pri pospravljanju je sijalo sonce. Zajtrk sva izbrskala iz nahrbtnika.
Vrneva se na cesto, potem pa kakšen km po že poznani poti. Nebo postaja vse bolj temno, čez kakšno uro ne zdrži , prične deževati midva izkoristiva nastrešek prazne hiše povedriva in se odpočijeva, ker postaja še bolj temno se tudi preoblečeva.
Tokrat tudi prvič obujeva škornje. Radovedno začneva s hojo in se sprašujeva kako se počutiva, Romana je vedno bolj navdušena nad visoko obujo. Sedaj hodiva brez skrbi tudi v lužo lahko stopiva. Cesta se vije med gozdovi včasih se prikaže kmetija pa zopet gozd. Ko so gradili cesto , niso delali grobih posegov v naravo , zato je cesta precej valovita tako tudi zanimivejša za hojo. Redko tudi pripelje mimo kakšen avto.
V bližini mesta greva po označeni poti Hallandsleden, proti mestu je trasirana po nekdanji železnici in je sedaj uporabna za traktorski prevoz in "jahalno stezo". Sedaj že nekaj časa ne dežuje. po ulicah radovedno pogledujeva za tablo z vilico prekrižanim nožem , pa če zraven naslikana še postelja je toliko bolje. Najdeva hotel, ki je vse to obljubljal. Na žalost pa je lastnica imela velik naval, saj so mesto zasedli sejmisti in športniki. Za silo sva se najedla, na samopostrežen način. Sobe so bile zasedene, je pa poklicala someščana, ki je prišel po naju z avtom in naju odpeljal k sebi domov, saj je imel bungalov, ki ga je oddajal. Imela sva lep pogled na jezero. Popoldan sva se odpeljala s kolesom v mesto po nakupih, tako sva si večerjo in zajtrk pripravila sama. Sonce in dež sta se pogosto menjavala, tudi ponoči ni bilo dosti bolje.
                             Nedelja 30.06.2013 Od Simlängdalena do Hishulta 44 km.
           Vstaneva pred peto uro. Zunaj rahlo dežuje. tako, da sva pri pripravi zajtrka bolj slabe volje. Romana večkrat zaskrbljeno pogleduje skozi okno. Površina jezera, zaradi dežja izgleda kot sito. Ko mi najino obiranje že gre na živce se spravim na Romano, kaj se tako obira. Pogledava še enkrat po najinem stanovanju in juriš v megleno deževno jutro.
Pozitivna stran dežja je bil, da jaz nisem rinil po gozdnih , mokrih stezah, ampak sva zopet hodila po utrjenih sigurnih poteh. Že po cestah je bilo zaradi megle in dežja precej tesnobno, če bi hodila po zaraščenim gozdu in prišla do slabo označenega odcepa ali kaj podobnega se ne bi dobro počutila.
Do sedaj še nisva zasledila, da bi tukaj potekala E 6 peš pot. Strojna sečnja lesa tudi tukaj zapusti pravo razdejanje, ko pa se podrast zaraste pa skoraj prekrije stezo. Okrog poldne dežuje le še v presledkih. Redko srečava kakšen avtomobil. Na posamičnih kmetijah so edina živa bitja konji.
Dežnik je vedno v bližini roke, saj se ne utegne posušit. Šla sva skozi kraje, Bolhult.Mästocka, Knäred, Käphult, Hishult je manjša vas, ki premore umetniško galerijo, nekaj sob za nočitev, skromno hrano in zasoljeno ceno 1500 kron.

                            Ponedeljek 01.07.2013 od Hishulta do Tyringa 57 km.
           Zjutraj sva pričela pred 7 h. Sonce je obljubljalo lep dan. Lastnik je naju presenetil z zajtrkom, ko pa sva plačevala s kartico pa je prebil 400 kron. Vrneva se na najino cesto in ubereva smer Äsljunga.
Tudi to pot nadaljujeva po cesti paziva na levi odcep. Na tem območju je pohodna pot Hallandsleden zelo razgibana, da se izogne "trdi" poti napravi veliko ovinkov in nabere veliko km. Midva pa sva si izbrala ravno nasprotno, ravno trdno pot, da ne bova lazila po mokrem , podrastjo. Postaja vedno bolj vroče, saj sonce sije s vso močjo. Cesta menja podlago , ponekod je ravna skoraj km ,
drugod polna ovinkov ali malih vzpetin. Pri vstopu v mesto Äsljungo opaziva tablo s " prekrižanem nožem in vilicami ", tudi družina pohodnikov in postelja je na tem znaku za obvestila. Midva odideva naprej, saj sva prepričana, da bo tega na poti še dovolj, žal ni bilo tako. Zato sva pri počitku malo olajšala nahrbtnika. Od tu naprej sem hotel ostati na poti Skäneleden, pa je naju vodila okrog jezera , kasneje še daljšo pot po gozdu zaradi nekaj metrov asfalta, piko na i je dodalo blato. Ob prvi priliki sva zavila na trdo pot in je tisti dan nisva zapustila.
Tako sva Lärkesholm obšla po makadamski cesti..Slättsjo premore le nekaj hiš, midva sva pričakovala vsaj majhno vas.Tu sekava velik ovinek v Algustorp- Harastorp, nato pa v kraj Röke. Danes sva se zelo zagnala, prečkava cesto št. 24. Nato pa zopet po svoje Barkhult, Rya v Tyringe. Tyringe je kar veliko mesto, premore pa samo en zdraviliški hotel, sicer za naju dovolj. V tem hotelu sva spoznala hčerko Srbskih priseljencev, ker se vrača na dopust starim staršem v bližino Niša smo se lahko pogovarjali v srbohrvaščini. O Sloveniji ni vedela veliko. Postregla je nama tudi z večerjo. Lepo sva se naspala.
                          Torek 02.07.2013 Od Tyringa do Djurparka 31 km.
    Seveda vedno zjutraj naju najbolj zanima vreme, tokrat zopet oblačno. Zajtrk odličen, tako, da dopoldan glede hrane ne bo skrbi.
Vrneva se na pravo cesto, ki pelje proti N Rörumu, ko sva na pravi cesti ne hitiva preveč, čas naju ne preganja. Hodiva večji del skozi mešane gozdove, občasno mimo kmetij. Ta dva mesta sta narazen dobrih 20 km. Po treh urar hoje rahlo ulije, povedriva pod mogočnim hrastom ,
ne moreva se odločit, ali se preoblečeva, odpreva le dežnika, ki pa nista dolgo potrebna. Tudi nebo okoli naju spreminja barve. Ko prideva v N Rörum se izkaže da je to le manjša vas. Dež zopet naju nažene s poti. Tokrat se ustaviva ob trgovini.(Takšne trgovine so bile v Sloveniji okrog 1960 leta) Jaz dobim lučko nekaj peciva Gospa nama na svojo roko skuha kavo. Tako čas izkoristiva za tri koristne stvari, ki so potrebne na najini poti. Na zemljevidu tudi podaljšava najino smer pohoda. Po polurnem počitku nadaljujeva, ozka cesta se vije med gozdovi, pričakujeva levi odcep po njem bova prišla do jezera,Dagstorpssjon, tudi tu ne moreva mimo lepo postavljenih klopi. Sezuta malo izprazniva nahrbtnik. Zopet po gozdni makadamski cesti obdani z listnatimi in iglastimi gozdovi tukaj imajo vsak svojo parcelo. Ko zapustiva gozd naju na križišču oglasna deska, prisili, da spremeniva potek poti, tako sedaj greva po levi prej sva mislila nadaljevati po desni zaradi mladinskega doma. Tabla za levo pot je obljubljala več
.Pri neki kmetiji ob cesti opaziva tablo za nočitve, greva pokledat pot se vije malo navzgor kasneje se spusti do potoka tu opaziva veliko hišic za oddajanje, ki so postavljene po grebenu nad potoku. Gospa je s svojimi hiškami zelo draga, ko se ne strinjava spusti ceno , s tem pa tudi sanitarij ni več v hiški. Zaradi zgodnjega sončnega popoldneva se nama ne mudi, zato odideva nazaj na cesto. po hoji nekaj km. prideva do prave "gužve" na cesti, parkiranih je bilo ogromno avtomobilov. Seveda tukaj je bil Djurpark zraven pa še kamp. Midva v kampu najameva hiško, njena zgradba pa naju zelo preseneti. Saj je sprva niti našla nisva.
Zgrajena soba je bila v kompleksu šestih sob z sanitarijami, vse skupaj je bilo zgrajeno pod zemljo. Pri nas smo včasih tako gradili blokovska zaklonišča. To je naju s posteljino stalo 550 kron. Večerjo in zajtrk sva imela od najinih zalog.
                      Sreda 03.07.2013 Od Djurparka do Osbyholma 21,5 km.
     Čudovito jutro ne traja dolgo v dan. Midva pred najino zemljanko počasi zajtrkujeva, dogovoriva se, da ne bova hitela na vso moč,
posledica tega bi bila predolgo čakanje na ponedeljek zvečer, ko imava rezerviran polet domov. Računava, da bova ob poti našla kakšno trgovino. Največ možnosti zato bi bilo v Hööru, na zemljevidu je videti večje mesto. Veliko sva iskala zamenjala dve ulici, na koncu pa se na veliko najedla na becinskem servisu. Pot iz mesta sva nadaljevala po kolesarski stezi, ki je ponujala tudi veliko klopi. Za krajem Fulltofta pričakujeva, da bo Skäneleden prečkala cesto, zato sem pozorno spremljal poti, ki so vodile k cesti.
Opazil sem le blede nekdanje oznake in Romanino zadovoljstvo, češ pa le ni vse tako lepo označeno. Kasneje ko greva pod cesto št.E 22 in prideva na kolesarsko stezo takoj tudi opazim oranžne premaze skoraj povsod kjer je le mogoče. Zgleda, da so tu potegnili novo traso, ki poteka skozi mesto Hörby. Midva se usmeriva proti jezero Ö Ringsjön. Kolesarska je narejena po trasi nekdanje železnice. Ob jezero je kamp s hotelom, tako, da s spanjem in hrano ne bo težav. Najela sva sobo in udobno prespala.
                      Četrtek 04.07.2013 Od Osbyholma do Krankesjöna 32.5 km.
      Ob 7 h na zajtrk v hotelu. Rekla sva si, da se bova maščevala za mini večerjo, pa ni bilo preveč bogate izbire, a lačna nisva zapustila hotela. Nadaljeval sva s hojo po trasi nekdanje železnice,
pa je postajala vedno bolj zaraščena, speljana pa je ob obali Jezera. Na železnico še spominja pozidava nekdanje postaje in vodni stolp iz časov parnih lokomotiv.Kasneje zapustiva traso
železnice, nekaj metrov makadamske ceste, potem pa v poraščen gozd. Še dobro, da se je že malo posušilo.Prečkava cesto št. 17. Čez ograjo in zopet v gozd, tukaj je bilo že slabše, visoka trava in drugo podrastje sta ovirala hojo. Iz gozda prideva na popasen pašnik, tukaj je bila hoja dobra. oražni količki nakažejo smer čez potok, na drugi strani naju čakajo meter in pol visoke koprive steza pa
nekje vmes.Romana noče naprej. Pogledava zemljevid, takšno območje traja nekje tri km. ob potoku. Zariševa po zemljevidu novo makadamsko in asfaltno cesto. Vrneva se na cesto št. 17, po njej nekaj časa, nato po podeželjskih makadamskih cestah mimo kmetij in naprej mimo ceste E 22. Skäneleden, bi lahko preprosto potekala takole.
V kraju Loberödu se zopet srečava s Skäneleden, do sedaj še nisva videla kakšne posebne oznake za E 6, tako, kot lani. Midva greva po cesti do Harlöse. V trgovini se oskrbiva s hrano na klopi odpočijeva, hotel je še samo žalostni spomin na stare čase. Domačin pove, da daleč na okrog ni nočitev. Odločiva se, da greva do jezera, Krankesjön.
Na zemljevidu imava označeno zavetišče za pohodnike. Tudi na tem območju je nekoč potekala železnica sedaj pa spada pod vojaško območje. Slišiva tudi streljanje. Skäneleden naju pripelje do jezera, tukaj je naravni rezervat za opazovanje ptic.
Zgrajen je tudi lesen stolp in mostišče na jezeru. Za najine potrebe je bilo postavljeno in preskrbljeno, gril hišica in za spanje pod streho. Tako bi moralo biti povsod na takšnih poteh. Postavila sva šotor povečerjala in počakala še nekaj časa, za spanje je bilo še prehitro. Spanje je bilo mirno in udobno.
                    Petek 05.07.2013. Od Krankensjöna do Malmö 49 km.
           Prebudiva se v oblačno jutro. Počasi pospravljava, miza nama služi za lažjo delo, ko sta nahrbtnika pripravljena za na pot, še pozajtrkujeva.
Pravi zajtrk pa pričakujeva v kakšnem večjem kraju. Tokrat nadaljujeva po "železnici". Pot po vsakem križišču postaja slabša. na koncu že hodiva po visoki travi, ko se pokaže prilika se spustiva po nasipu na cesto, ki vodi na kmetijo in po njej nadaljujeva pod nekdanjo železnico. Skozi Torne-Hällestad hodiva po asfaltni cesti.

V tej vasi ne zaslediva kakšne trgovine. Nadaljujeva proti Dalbyu , zaloge vode so nama pošle.Na drugi strani mesta, naletiva na dobro založeno , veliko pekarno. Dobro se najeva in odpočijeva, tako je rešeno kosilo, malica in zajtrk. Tudi nahrbtnik je sedaj težji. Romana je izdelala načrt, da nocoj kampirava v Malmö, zato sva se morala, kar podvizat.
Današnje vreme ni najboljše, za hojo,pa tudi ne rabiva preveč sonca. Dalby--Staffanstorp, prehodiva po kolesarski stezi ob cesti št. 11 . Popoldan se tudi vreme zjasni, midva pa mimo kmetijskih površin , posejanih z različnimi kulturami. Hodiva mimo krajev Nordana, St. Bernsforpa, Kirseberga proti centru Malmö. Potem pa dobrih 10 km. okoli zahodne obale Malmö, do kampa.
Tja sva prišla malo pred 20 h. Edino prosto je še bilo šotorišče, tako postaviva svoj šotor, ki bo tukaj za spremembo stal tri noči.

        Hodila sva osem dni. Prehodila sva 320 km. Seveda pot sva zelo skrajšala, po knjigi od Kinnareda do Malmö je 400 km. Polet iz Kopenhagna imava rezerviran 08.07. ob 17.50 h sedaj bova se malo sprehajala po mestu seveda brez nahrbtnikov. Za konec, bi napisal, da dosledno hodit po Švedskih lokalnih poteh, ki se za vsako ceno izogibajo makadamskih in asfaltnih poti, s tem pa pridobivajo nepotrebne km. se vsaj z najine strani ne splača, če bi poti bile očiščene in oskrbovalna mesta bolj skupaj, potem bi bila, pa že druga pesem. Drugo leto pa greva, čisto na sever.



 

Ni komentarjev:

Objavite komentar